tisdag 19 juli 2011

Rutigt!

Har helt plötsligt blivit kär i lapptäcken! Tyckte nog att de var lite gammeldags förut, men nu känns de bara jättefina. Lustigt hur smaken kan ändras.

Fin babyfilt från Liltulip på Etsy

Har kollat runt på Etsy efter fina lapptäcken, gärna i lite retrostil. Det finns en hel del; många väldigt fint gjorda, stora fodrade överkast eller små fina babayfiltar. Ingen som liksom passade perfekt och lite dyrt känns det kanske. "Ett sånt kan man enklt göra själv", hör jag mammas röst säga och det är nästan att jag går på det. Självklart är det inte "enkelt" men visst kan man sy ett själv och få det precis som man vill ha det. Men har jag lust och ork att ägna all min fritid åt ett lapptäcke?

Det finns ett annat alternativ: fråga svärmor snällt om jag kan få ett av hennes lapptäcken. Precis som filten med mormorsrutor som jag fick tidigare i år så har S:s farmor även sytt en hel del lapptäcken som idag används mest som utflyktsfiltar. De är i olika färger och former men till exempel det här är rätt snyggt.


Jag får baka en god kaka och bjuda svärmor på och sen fråga snällt om filten...

En supersnygg sak som jag ramlade över på Etsy, och som jag inte tänker sy själv utan köpa, är det här kuddfodralet från Lisaghove:

Inga kommentarer: