lördag 9 juli 2011

Loppis som jag vill ha det på Österlen!

Idag hade jag en, vad man kan kalla, god loppisupplevelse. Idrottsföreningen i Hammenhög hade loppis i ett gammalt magasin. Det var fullt med folk och fullt med fynd! Massa grejer, både högt och lågt, inga prislappar utan man frågade farbröderna som jobbade där och svaret blev nästan alltid (på bred skånska): "En tjuga". Hade man tur sa de: "En tia". Det spelade liksom ingen roll om det var någon märkespryl eller inte - de hade de inte koll på, eller det var i alla fall inte viktigt. De ville bli av med grejerna och få pengar till idrottsföreningen. I like! På 18 minuter samlade jag på mig fem grejer och gick därifrån 90:- fattigare. Jag var nöjd.




Den vita solstolen är inget loppisfynd utan bara rekvisita. Lampan, ramen och de tre vaserna/kannorna hör däremot till fynden.

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Men så förtjusande! Precis så ska det ju vara på loppisar! Jag har ännu inte haft någon sådan där riktig loppisuppevelse ännu i sommar, men jag väntar förhoppningsfullt!