fredag 8 juli 2011

Gott även till annat än grillat

Här i Skånehuset kretsar rätt mycket kring mat. Man har liksom tid att ägna middagen lite mer tid än bara en halvtimme, och det är många som äter så det känns kul att bjuda på nya rätter. Vi har delat upp dagarna mellan oss och idag var det min tur att laga middag. Traditionsenligt hade jag köpt en ny kokbok inför semestern här: Till grillat av Lisa Lemke.




Därifrån plockade jag tre recept: Sommarens potatissallad no 1 med brynt smör, dill och kantareller (fast utan kantareller), tomat- och jordgubbssallad med basilika och vitlök (fast jag skippade vitlöken) samt äppeltzatziki. Till detta serverade jag inte något grillat eftersom det inte känns som någon stor grej när man är vegetarian och förresten tror jag inte att det finns någon grill här. Det blev ugnsgratinerad fetaost med spenat i stället. Allt blev faktiskt supergott! Självklart hann vi äta upp rubbet innan jag kom på att jag skulle ha fotat...

Inga kommentarer: