söndag 24 juli 2011

Ännu mera loppis!


Jo, det har blivit några loppisbesök till... Dels har jag varit på vad jag kallar "dyrloppis"; alltså ett ställe som säljer gamla saker men där det är utvalda saker och inte bara en massa gamla saker hur som helst. Dyrloppisar är ofta trevligare att gå på, är liksom mer som en vanlig affär (ren och ljus) jämfört med loppisar inrymda i gamla murriga lador. Men smakar det så kostar det, så klart.

Jag var dels på Antika Butiken i Hagestad, som är, som namnet avslöjar, mer som en antikaffär och har en hel del saker som kan klassas som shabby chic. Dels var jag på Då och Då i Hammenhög, där halva affären innehåller saker från 50-, 60- och 70-talet t.ex. Stringhyllor och Stig Lindberg-serviser.

Här är några av de saker jag köpte (inte allt på dyrloppis; kudden betalade jag tio spänn för på Gröna ladan, en klassisk murrig lada).







Det fina lilla fatet och koppen från Upsala Ekeby fick jag syn på i en låda som inte riktigt var uppackad ännu. Jag fick köpa det för 60:-. Ett bra pris, tycker jag. Kaffeburken däremot var det nog ett överpris på. Eller, jag betalade ju så då kan det ju inte ha varit allt för mycket. 125:-, och då fick man lite gammalt kaffe som låg kvar i burken på köpet! Ja, ja... Men jag tror burken kommer göra sig bra i vårt kök.

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Jag är nog mer för de där murriga lådorna där man får gräva sig igenom diverse skrot för att hitta guldkorn..förhoppningsvis då även till bra pris! :-D Men ibland har man ju slagit till på antikloppisar också! Den där kaffeburken var ju underbar!