onsdag 20 juli 2011

Lärare som man är...

Jag fyndade en gammal skolstol förra året härnere på loppis. En sån där klassisk gammeldags stol i trä med stålben. Tyvärr fanns det bara en och jag skulle gärna vilja ha två, så F och en kompis kan sitta på varsin stol och till exempel rita. Så dök det upp en annan skolstol i år, på en annan loppis, med en annan design och ett annat pris (inte lika fyndmässigt, även om tanten som tog betalt prutade en tjuga utan att jag behövde säga något) men jag tror den kommer passa alldeles utmärkt!

Det är något lite befriande när saker och ting är lite udda och inte så supermatchade. Jag vet att jag behöver träna mer på det där att inte matcha för mycket. Faller lätt in i att det ska vara symmetriskt, färgkoordinerat och väldigt ordnat, vilket ibland kan kännas lite stelt. Mitt perfektionistiska jag får lätt hjärtklappning av oordning så viss övning krävs. Och det kan ju vara en ordnad oordning - det ska ju inte vara stökigt! Nog om det, här är stolen:



P.S. Nu har jag äntligen lärt mig hur man kan få en större storlek på bilderna som man vill visa i bloggen. Känner mig som en smärre datahacker när jag sitter och fipplar med bilderna :-)

Inga kommentarer: