onsdag 6 juli 2011

Lite tillfredsställd

Första loppisbesöket avklarat! Jag kunde inte hålla mig längre - behovet blev för stort. Jag drömde om gamla smutsiga lådor fulla av fynd, jag hade svårt att äta och jag fick hjärtklappning bara av att se en skylt med texten "Loppis". Så det var ju bara att inse: behovet måste tillfredsställas. Förutsättningarna var inte de bästa med en liten F i släptåg och sand i skorna efter en sväng på stranden, men...

Ett snabbt besök på Gröna ladan och jag hittade en jättefin kruka, som inte krävde så mycket letande. Självklart insåg F ganska snart att det även fanns leksaker på stället och han mutades (nej, absolut inte!) till lydnad med en sopbil i grön plast. Sopbilen kostade mer än min kruka och vidare värst lydig blev han inte heller. "Jag vill åka hem nu", ekade i den gamla ladan från att vi gick in tills vi åkte hem fem minuter senare. Det där med loppis och dess tjusning får vi träna mer på, det är uppenbart.

Inga kommentarer: