onsdag 10 augusti 2011

Måla inne

Alltså idag har det regnat. Väldigt mycket. Tur att man inte har ett utomhusjobb, tänker jag såna dagar. Men det är ju egentligen inte så mycket tur, utan ett medvetet val. I alla fall så känner man kanske för lite inne-hemmapyssel en dag som denna!

Jag kan tipsa om Ikeas blogg Livet hemma, där det finns en del trevliga DIY-projekt. (DIY=Do It Yourself och jag undrar lite lätt: Vad är det för fel på gamla hederliga GDS=Gör Det Själv?, men så är jag ju svensklärare också...). T.ex. kan man få ett sånt här fint sideboard (=sidobord, inte en lika självklar översättning kan jag känna) av några enkla Ivar-hyllor och ett gäng målarfärgsburkar.




Okej, kanske inte världens bästa inne-hemmapyssel för det kan bli en del kladd, lite lukt och små barn eller hundar som springer in i det nymålade. Men vissa människor kanske har någon sorts källare eller garage som kan passa för målarprojekt? Riktigt snyggt tycker jag att det är med de olika färgerna på skåpdörrarna i alla fall!




Inga kommentarer: