fredag 1 juni 2012

Berusande dofter

Vårt hem fylls av de underbara dofter som finns ute i naturen just nu. Synd bara att man inte kan plocka in doften av våt asfalt...



Imorgon ska jag till huvudstaden och shoppa - i hällregn, fem plusgrader och vindstyrkor närmare kuling, verkar det som. Vantarna som lades in i garderoben för några vekor sen tas fram igen, för frysa; det vägrar jag göra!

Jag skulle kunna göra ett långt inlägg om att det är både opassande, irriterande och allmänt sorgligt att ha ett sådant väder i början av juni. Men jag vet inte... Varken vädret eller humöret blir ju bättre av det! Jag är inte heller en av dem som tror att detta beror på de stora klimatförändringarna. Jag tror på klimatförändringarna och att vi människor är en bidragande faktor till dessa, men allt väder som man inte önskar behöver inte bero på det. Under mina blygsamma (!) år i livet här i Uppland har jag upplevt snöstorm på Valborg, ett antal gröna jular, regn hela juli och en meter snö på Alla helgonaafton, så "konstigt" väder kan vara helt naturligt. Och shoppa, det kan man göra oavsett väder. Believe you me.


Inga kommentarer: