lördag 30 juni 2012

Första loppisen på Österlen (och definitivt inte den sista)

Vaknade imorse och tittade ut genom sovrumsfönstret. Här ser ni vad jag såg:


Under natten drog ett hejdundrande åskväder förbi. Och känslan var som vanligt skräckblandad förtjusning. På morgonen hade regnet upphört och medan jag gjorde mitt första loppisbesök för denna semester blev himlen helt klarblå. Så efter en relativt snabb räd på Hammenhög IF:s loppis, som resulterade i en keramikkanna och två apotekarburkar för det facila priset av 40:-, skyndade jag mig hem och la mig tillrätta i solstolen.


Tänk vad lite sol och värme kan göra - helt plötsligt vill jag dricka rosévin, ha på mig nån tunn strandtunika i grälla färger och lyssna på eurodisco med en refräng på spanska. Var kommer dessa begär ifrån?




Inga kommentarer: