fredag 8 juni 2012

Grönt från trädgården

Jag blir inte riktigt av med mitt trädgårdsintresse. Idag skulle F och jag spela krocket på gräsmattan. Jag kände hur jag drog mig mer och mer mot rabatterna och efter en spelad runda stod jag och grävde i jorden medan F spelade krocket med inte bara sin klubba, utan även med min. Jag kände mig lite som en dålig mamma och försökte involvera honom i trädgårdsarbetet genom att visa honom läbbiga daggmaskar. Det funkade.

Än så länge är det mesta bara grönt i rabatterna, känns det som. Mest blad liksom. Pionerna har inte riktigt slagit ut än (längtar) och syrénerna har nu blommat över. Vad ska man då plocka in som kan pryda lägenheten? Det fick bli några kvistar från vinbärsbusken och sen vågade jag klippa två stjälkar från den lilla nyplanterade busken med löjtnantshjärtan.





Inga kommentarer: