söndag 3 juni 2012

Sött sött

Jo, man kan göra storstan i hällregn och snålblåst. Det är bara inte lika kul som när det inte är hällregn och snålblåst. Jag sprang i alla fall inte Stockholm Marathon. Fatta dubbeljobbigt - springa jättelångt i värsta dåliga vädret. Fast å andra sidan, jag skulle ju aldrig springa så där långt även om det var fint väder. Jag skulle aldrig springa så långt, punkt.

Jag fick min motion genom att prova kläder, hoppa mellan vattenpölar och bära tunga kassar. Lite smidighet tränades inne på den pyttelilla affären Laudrée, som var fylld till bristningsgränsen av kvinnor som ville köpa sött sött. Blev lite trött på det enkönade - fattades bara att affären vore inredd i rosa! Nu har de i stället en rätt snygg mintgrön färg som "sin". Dragplåstret är macaroner, men det finns även annat mumsigt som choklad, marmelad och fint te. Allt i en lyxig förpackning!






Inga kommentarer: