söndag 24 juni 2012

Söndagsutflykt

Idag blev det familjeutflykt till Slottsträdgården i Ulriksdal. Det är ett så fint ställe! Stort utbud av blommor, både för inom- och utomhusbruk, ett mysigt café och fina omgivningar att promenera i.




Jag som uppenbarligen har blivit smått trädgårdstokig på senare år, skulle ha kunnat go bananas där bland perenner och sommarblommor, men vet ni vad - jag köpte inte en endaste liten petunia ens! Mycket stolt över mig själv. Liksom ingen idé att fylla rabatterna med en massa fint nu när vi snart åker härifrån och blir borta en månad. Men nästa vår är det jag som står först i kön på Ulriksdal!

Jag köpte alltså inga blommor, men la ner rätt mycket pengar på deras å så lockande kakbuffé. Choklad- och rödbetskakan som syns i bakgrunden är fantastiskt god trots det något alldagliga utseendet. Saftigare kaka får man leta efter!


Inga kommentarer: