tisdag 12 juni 2012

Den blomstertid nu kommer

Idag var det skolavslutning på min skola. Det är lika härligt varje gång att få samla alla elever, föräldrar och lärare i en lövad aula och lyssna på fantastisk sång från de små (och stora) liven! Tänk ett gäng finklädda sjuåringar som står på scenen och sjunger Idas sommarvisa, men som ibland är tvungna att avbryta sången för att vinka till farfar i publiken! När sen över hundra personer sjunger "Den blomstertid nu kommer" så får jag rysningar. En av alla fördelar med att vara lärare: att få ha skolavslutning varje år och få den här härliga sommarlovskänslan! Nu ska jag visserligen jobba två veckor till, men ändå...

Jag bjöd min klass på jordgubbar och cider. Fantastiskt goda, svenska jordgubbar! Eleverna, som går i åttan och nian, var dock mer intresserade av att få sluta än att fika :-) Men så är det; de är inte så mycket för sentimentalitet och långa avsked, vilket på ett sätt är rätt skönt.

Jag hade fått i uppdrag att göra något med blommor som en liten present till alla lärare från rektorn. Det blev små söta arrangemang med rosor och brudslöja i ljuslyktan Glansig från Ikea. 24 stycken som skulle fraktas till skolan imorse. Jag tog bilen.


Inga kommentarer: