lördag 9 juni 2012

Hemmaindustri?

Industritrenden håller i sig och som vanligt är det svårt att veta om jag oavsett trenden skulle gilla rostiga pallar och gamla arbetslampar, eller om det endast är för att jag har blivit smått hjärntvättat med detta i ett otal inredningsreportage. Jag tror att de flesta påverkas otroligt mycket av det man ser och ser man det tillräckligt många gånger tycker man inte att det är så dumt som första gången man såg det. (Förut: Ett gammalt plåtskåp från en smutsig cykelverkstad? -Fy fasiken vad sunkigt! Nu: Ett gammalt plåtskåp från en smutsig cykelverkstad? -Jag bjuder femtusen kronor!). Gäller kanske inte allt eftersom jag inte tycker att allt är så särdeles snyggt, men i många fall är vi människor nog väldigt lättpåverkade.

Detta som något slags försvar för att jag idag köpte en lampa på IKEA, som nog kan kategoriseras som "industriig". Jag tycker att lampan är jättesnygg, men jag är ännu inte helt säker på om den funkar här hemma. Helt plötsligt sitter det en lampa där det förut var helt tomt och det stör ögat lite. Och en industriliknande lampa i en stringhylla - är det inte lite väl crossover? Hmm... Men jag tror att det blir bra, speciellt när hösten kommer och det behövs lite ljus i mörkret.

 

Inga kommentarer: