söndag 6 januari 2008

Back to school!

Ja, imorgon är jullovet slut och det är dags att börja jobba igen. Känns väl inte superkul, men jag vet att det blir bra när man väl är där (och när kroppen väl har ställt in sig på att inte ta sovmorgon och äta godis varje dag...).

Idag har jag veckohandlat, haft en kompis över på fika, lagat lasagne och surfat runt efter fina saker på nätet. Jag hittade lite kul tavlor!


De här idéerna kommer från Martha Stewart (hemmafruarnas hemmafru ;-)). Hon tipsar om att man kan scanna in fina bilder, spelkort eller ett brev som på bilderna, och sen låta förstora upp det hos något företag som gör tavlor av folks egna bilder. Ja, rätt snyggt faktiskt...


Den här affischen har jag sett i ett inredningsreportage förut och tyckte att den var både snygg och rolig (och så gillar jag ju både färgerna svart och vitt och choklad!). Den går tydligen att köpa på Form/Design Center i Malmö. Lite svårt när man bor i Uppsala...





De här tavlorna av Lisa Rinnevuo drömmer jag om! De är snygga, söta och personliga och hade jag bara lite mer pengar skulle jag köpa en på stört!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan stötte på din blogg och hamnade visst ända tillbaks i 2008´s inlägg ;)

Ville bara tipsa om kakaoplanschen såhär 4 år senare att den finns liknande att beställa på:

http://webshop.modernamuseet.se/sv/affischer/ogon-affsich

Mvh
Lisa-Marie