söndag 20 januari 2008

Middagsdukning

Igår var mina svärföräldrar här på besök, och efter en tur på stan så åkte vi hem till oss och åt middag. Jag tycker att det är jätteroligt att duka fint när vi har gäster (även annars också, men då anstränger jag mig lite extra) och gårdagens tema var "naturen", typ. Det kändes passande med lite lågmälda färger och mossa och kvistar från skogen eftersom vädret var rätt lågmält (eller högljutt med tanke på att storm låter rätt mycket;-)) och eftersom det inte är någon direkt färgprakt i naturen just nu...

Något som dock lyser upp lite i grådiset är Cults nya hemsida! Det finns många fina bilder och smarta funktioner, som att man kan "provbygga" olika kombinationer av ljusstakar, vaser, flaskor m.m. i Kubserien. Och så måste jag säga att de har lyckats göra en riktigt snygg variant av den svenska hemslöjdsklassikern dalahästen!



Här är två favoriter: rosa och ranunklar, i snygga vaser. Den vänstra vasen är framtagen i samarbete med Per Benjamin, världsmästare i blombinderi!

Inga kommentarer: