tisdag 1 januari 2008

GOTT NYTT ÅR!

Jaha, så har det blivit ett nytt år - 2008. Festen igår var väldigt trevlig med god mat och utomhusbad i varm bubbelpool vid tolvslaget! Även om det känns sorgligt att julen är slut så känns det bra att nu liksom börja på nytt. Det blir ljusare och man kan blicka framåt mot våren (ja, jag vet att det är rätt långt dit). Inredningsmässigt känns det helt rätt med vitt (som förhoppningsvis snart får matchande snö utanför fönstret) och lite grönt som en påminnelse om det gröna som snart börjar växa ur jorden...





Jag satte upp en ny almanacka på väggen i köket idag. Det känns bra att börja skriva i födelsedagar och olika äventyr som man ska ut på under året! Jag upptäckte denna almanacka förra året, eller förrförra blir det ju nu, när jag fick den på min favoritblomsteraffär i Norrtälje, Fröken Knopp. I år fick jag en likadan när jag var där före jul. Det är Interflora som ger ut den, tror jag, och varje månad finns en bild på blomsterarrangemang gjorda av olika florister i Sverige. Jag som älskar blommor uppskattar verkligen denna almanacka! Floristen som gjort januaris arrangemang har samma tankar som jag om färger: vitt och grönt. Inte helt fel med den vackra orkidéen phalenopsis heller.



Arrangemanget för februari är minst lika snyggt och kärleksinspirerat med tanke på Alla hjärtans dag - finfint!

Inga kommentarer: