måndag 14 januari 2008

Vårresa

Nu har vi beställt en resa till Tallinn i vår! Vi åker helgen då det är första maj och Kristi himmelsfärd, som ju olyckligtvis sammanfaller i år. Det har faktiskt aldrig hänt tidigare, eller jo, datumet första maj och högtiden Kristi himmelsfärd har sammanfallit, (det var år 1913 :-0) men då var första maj ingen helgdag. Vi ska vara i Tallinn i fyra dagar. Flyget är bokat (och den klimatsmarta delen av mig gråter lite...) men något hotell har vi inte ännu.

Jag är ju lite av en hotellfantast så jag surfar runt efter bra och snygga hotell i Tallinn. Drömmen vore att bo på Three sisters; ett fem-stjärnigt designhotell i Gamla stan, men budgeten tillåter nog inte det. En natt kostar ca 2000:-.


Att hitta ett lika snyggt, men billigare hotell är verkligen inte lätt. Esterna och jag är inte riktigt överens om vad som räknas som god smak ;-). Många hotell är kvar i 60-talet med bruna överkast i läbbiga polyestermaterial, stora, mörka möbler med osmakliga gulddetaljer och plastblommor i bjärta färger! Plastblommor över lag är "a big no-no" enligt mig. Visst, vi ska inte spendera hela dagarna på hotellrummet, men det måste kännas skönt när man kommer dit så att man kan vila och inte behöva stressa upp sig över fula gardiner!

1 kommentar:

tinaminastina sa...

Hej där!! Tack för din gulliga kommentar hos mej!!! Vad kul att hitta hit...nu ska jag kika runt här...och är säker på att jag kommer "hänga" här ofta!!!
kram/tina