söndag 10 mars 2013

Att tänka sig ett arbetsrum

Vårens projekt nr 1 börjar ta form, i min hjärna, på papper och i inspirationsmappen, både i den analoga plastmappen och i den digitala datormappen. Vårt arbetsrum ska göras om. Idag är det ett arbetsrum/gästrum, men eftersom rummet är rätt litet och trångt och eftersom det inte direkt kryllar av övernattande gäster, ska vi göra om det till enbart ett arbetsrum.

Tänk ett långt skrivbord, 3 m, med två arbetsplatser. Jag kan ha symaskinen stå framme! Jädrans vad jag ska sy (inbillar jag mig)! Jag kan ha alla fina tyger ligga framme på hyllorna som ska täcka väggen ovanför skrivbordet. Där ska även annat inspirerande stå, som glasburken med washitejp. Tänk vilka stordåd jag kan skapa med den tejpen! Nåja, en anslagstavla i form av magnetfärg ska i alla fall ramas in med washitejp.

 

Det hela är väldigt mycket på ett idéstadium nu. Men jag gillar det. Fundera, skissa, leta inspirationsbilder, skriva lista med saker som ska inhandlas, möblera i huvudet, leta ännu fler inspirationsbilder på Pinterest...


Inga kommentarer: