lördag 23 mars 2013

Påskdukning, en annan variant

Ja, nu är jag helt inställd på påsk! Blev grymt besviken i affären idag när det visade sig att de inte hade börjat med påsksortimentet än i lösgodishyllan. Men påskmust fanns i alla fall. En liten tröst.

Jag gjorde en lite mer färgglad variant på en påskdukning - med turkost! Har alltid tyckt att det sett väldigt snyggt när man använder äggskal som vas till små vårblommor, men tänkt att det verkar svårt att knäcka äggen så att det blir så där snygga kanter. Det var faktiskt inte alls så svårt!

 


 


 


3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Du har verkligen kommit i påskstämning! Jag sneglar mest på de lediga dagarna, och har inte tagit fram något påskpynt, men lite snygga grenar måste jag ju ta in!

Det zickzakiga tyget har jag hittat på Ohlssons tyger, i deras stuvhörna, och jag tror att det var något engelskt märke..??

Silverkant sa...

Ja, de lediga dagarna!!! Nu verkar det ju bli lite vår också, så då blir ledigheten extra härlig.

Tack för informationen om tyget!

/Linda

Anonym sa...

Så himla fint Linda! Kram Sara