onsdag 20 mars 2013

Våren finns i naturen. Uppenbarligen.

Jag har sagt det förr: jag är ingen naturmänniska. Visst kan jag uppskatta fin natur, men jag vältrar mig inte i den. Jag är sällan i skogen eller på ängar. Så jag hade ingen aning om att viden tydligen har slagit ut. Ni vet de ulliga, gulliga tussarna som kommer på någon typ av träd innan de små gröna bladen kryper fram. Men när jag var på Fyristorg i helgen så såldes det vide till både höger och vänster. Se där, våren kanske inte är så långt borta ändå. Det är tydligen i naturen man hittar den!

Känns som en otroligt korkad sak att skriva eftersom det är rätt självklart att årstidsväxlingarna märks "på riktigt" i naturen. Inte i affärernas smått panikfyllda försök att prångla ut tygskor, solglasögon och färgglada chinos. Men ändå. Det jag menar är att man kanske måste ut och vältra sig i naturen för att se vårtecknen. Låter jobbigt.

 


Inga kommentarer: