söndag 17 mars 2013

Svårt att pyssla utomhus...

Helgen har flutit på i sakta mak. Jag tror banne mig att min målbild börjar göra verkan: det har varit plusgrader stora delar av dagen och solen har skinit intensivt. Lite till av den elaka isen på cykelbanorna har nog försvunnit - en stor seger för oss året runt-cyklister!

Lite pyssel har det självklart blivit eftersom jag inte är en så stor utomhusfantast. Många verkar tycka att man måste njuta av solen ute, flera timmar. "Vi måste ju gå uuuut!", hör man från höger och vänster. Men det är ingen slogan som används särskilt flitigt i min familj. Jag kan njuta av solen utan att befinna mig i den i timtal. En cykeltur stan tur och retur räcker alldeles utmärkt för mig. Och när man står ute i solen och hänger är det riktigt ordentligt svårt att skära papper, stämpla motiv och limma band.

 


Inga kommentarer: