onsdag 6 mars 2013

Snyggt te

Jag dricker inte kaffe. Så är det bara. Har smakat någon gång, tyckt att det smakat päckel, rent ut sagt, och inte känt att det varit tillräckligt viktigt att dricka kaffe för att komma över "äckeltröskeln" och sen njuta av det (som vissa påstår att de gör). Jag dricker te. Så är det bara. Går hur bra som helst nuförtiden, annat var det säkert förr på kafferep och så. Där sågs nog tedrickare som utomjordingar. Det höjs i och för sig ett och annat ögonbryn över det faktum att jag inte dricker kaffe även idag, särskilt som jag är lärare och inte dricker kaffe! Men vi minns väl alla den där hemska kaffeandedräkten från mattelärarens mun när han böjde sig över ens bänk för att hjälpa till med något omöjlig ekvation. Huvva!

Idag är jag lite krasslig och då vet ju alla att man måste dricka lite mer te än vanligt. Så här ska botaniseras bland tesorterna! Ingen nackdel att många teburkar och -kartongen i dagens designintresserade samhälle har ett väldigt snyggt utseende - jag gillar!

 


 


Inga kommentarer: