söndag 3 mars 2013

Brownie med kola - världens godaste?

Sonen blev jättetrött och somnade ifrån kakätandet igår kväll. Han vaknade upp i natt med hög feber, så då var det kanske inte så konstigt att han var trött igår. Han har fortfarande inte orkat äta någon kaka och därmed inte kunnat avgöra om det är "världens godaste kaka". Jag däremot har ätit två bitar och kan lugnt konstatera att den är otroligt god! Jag vågar inte säga att det är "världens godaste" eftersom jag ju inte har ätit alla kakor i hela världen (önskedröm!) plus att jag rent allmänt inte är lika dramatisk och passionerad i mina uttalanden som 4-åriga F. Men jag kommer garanterat baka browniesarna igen, då med en något kortare tid i ugnen så de blir ännu kladdigare!

 

Receptet kommer från underbara Made by Mary. Om ni någon gång är lite småsugna på något sött och inte riktigt vet vad ni ska baka - titta in på hennes blogg! Risken är bara att ni blir sugna på allt där och får svårt att bestämma er...


2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Hurra! Jag är tydligen friskare för när jag ser de där smaskingarna blir jag riktigt sugen, något jag inte varit på över en vecka.

Silverkant sa...

Ja, man måste vara riktigt sjuk om man inte vill ha kladdiga chokladkakor! Skönt att du är på bättringsvägen.

/Linda