torsdag 13 juni 2013

Bilder av en skolavslutning

Igår var dagen då eleverna på vår skola gick sin sista dag för läsåret. Skolavslutningar är alltid fyllda med så många olika känslor. Att något tar slut kan ju vara både bra och dåligt. Gårdagen var fylld med lite extra sorg för min del eftersom den klass jag har haft i tre år nu slutade grundskolan. Jag brukar inte vara så sentimental, men igår kom det faktiskt några tårar. En del elever kommer man extra nära, så är det bara, och att då inte få träffa dem mer, någonsin kanske till och med, gör lite ont i hjärtat.

 
En solgul bukett som jag gjorde till vår rektor.


 
Skolans aula strax innan den fylldes av elever, lärare och föräldrar.

 
När vi hade kramat eleverna en sista gång var det dags för en stärkande lunch för oss lärare - smörgåstårta. Jag älskar denna rätt och struntar fullständigt i att den är otrendig!


Inga kommentarer: