lördag 29 juni 2013

Många kuddar små...

Jo, det här med mitt lilla omgörningsprojekt hemma - tankarna kring det fortsätter. Särskilt en grå dag som denna då man inte kan göra så mycket annat när man redan har bakat dagens kaka. Det är inga genomgripande förändringar som ska göras; inga väggar som ska rivas eller golv som ska läggas. Det ska inte målas eller tapetseras om. Det ska bara bytas ut några kuddar och tavlor, målas om någon möbel och inhandlas lite nya småsaker.

I många inredningsreportage brukar det ofta vara ett stående tips för att få lite förändring hemma till en liten peng: byt ut kuddar och gardiner! Jag började räkna på det där. I våra två soffor hemma finns sammanlagt nio stycken kuddar. Några har jag sytt själv, andra har jag köpt. Det sammanlagda värdet på dessa kuddar beräknar jag till ca 2000:-. Och då helt plötsligt är det inte en så liten peng, kan jag tycka. Självklart billigare än att byta ut hela möblemanget och måla om, men kanske inte så billigt som man luras att tro: "köp lite nya kuddar". Börjar inse att min omgörning kommer att ta lite längre tid än önskat på grund av dessa "småkostnader".

Apropå kuddar så drömmer jag om att kunna köpa dessa snyggingar från Envelop




 


Inga kommentarer: