måndag 10 juni 2013

Söt frökenpresent

På onsdag har jag skolavslutning i min skola och på torsdag är det avslutning på F:s förskola. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är en otrolig lyx att få uppleva skolavslutning varje sommar! Att se de uppklädda eleverna, sjunga "Den blomstertid nu kommer", kramas och önska "Glad sommar", det gör att sommarlovskänslan blir så mycket starkare även för mig som inte får sommarlov. (Jag får semester som alla andra.)

Fröknarna på förskolan (det är bara kvinnor, tyvärr) måste självklart få en liten sommarpresent. Egentligen borde de få en STOR sommarpresent som uppskattning för det fantastiska jobb de gör! De har det nog helt klart tuffare än jag som jobbar med äldre elever. Barnen på förskolan kan man ju aldrig lämna själva, inte ens för att gå på toaletten. En månads semester på Maldiverna borde de ha i present! Nu hade vi inte riktigt budget för det... Mitt förslag om en liten blomma ratades snart av F när han fick syn på jordgubbsgodisar: "Såna ska de ha!". Och så blev det. Jag köpte ljusrosa glas på Indiska och la godisarna i, stoppade i cellofanpåsar och knöt ett band runt.

 


Inga kommentarer: