lördag 8 juni 2013

Ute och inne

En sån härlig långhelg det har varit! Helgen är i och för sig inte slut än eftersom det är lördag idag, men härligheten i form av soligt sommarväder verkar vara slut. Medan jag skriver detta väller gråa moln in över himlen. Härligt kan det ju vara utan sol, men det blir en varmare härlighet när den skiner!

Vi la trall förra helgen på vår uteplats. Det blev verkligen jättebra! S sa till och med att "Det är nästan som ett extra rum." Denna slitna fras som finns med i var och varannan inredningstidning så här års och som jag har lite svårt att förstå mig på. Jag hänger ju inte utomhus på samma sätt som jag gör inomhus. Det är en massa saker som inte alls går att göra ute på samma sätt som inne. Men efter att träplankorna kom på plats därute har jag lite mindre svårt att förstå uttrycket "ett extra rum". Däremot kommer jag aldrig skaffa utekök eller utedusch. Utedass ska vi inte tala om! För inte kommer väl den moderna svenska människan att gå så långt i sin utelängtan att hen frivilligt skaffar utedass om det inte behövs? "ryser vid tanken"

Vårt nyttjande av "det extra rummet" har sträckt sig så långt att vi åt middag där häromkvällen. Stort.


 

Även om vi nu vistas lite mer utomhus, så blir det inga överdoser. Man behöver ju inte alltid vara ute i naturen och rulla runt i den för att uppleva den. Lite hundkex och grässtrån i en vas inomhus funkar också bra. För mig i alla fall.


1 kommentar:

Algodão Tão Doce sa...



Acabei de conhecer o seu blog,achei maravilhoso.Visite:http://algodaotaodoce.blogspot.com.br/
Siga-me e pegue o meu selinho!!!

Obrigada.

Beijos Marie.