fredag 28 juni 2013

Dagarna på Österlen

Nu är vi här! På Österlen. Och semesterkänslan, som visserligen kom lite redan i tisdagskväll på Åkantens uteservering med ett glas rosé, greppade tag i mig ordentligt samma stund som jag klev över tröskeln till Poppelgården. Skönt.

Jag har inte tid att skriva så mycket idag, ville egentligen bara visa några bilder. Jag måste ge mig ut i köket och sätta igång med middagen eftersom det är min och S:s tur att laga maten, och det är inget vi tar lätt på härnere! Mycket kretsar kring mat och det är så härligt att ha ordentligt med tid att planera och laga god mat. Och baka så klart! Förbered er på en del bakverksbilder framöver. Idag nöjde vi oss med otroligt goda köpebullar från Söderberg och Sara i Ystad.





Mitt "jobb" härnere består av att plocka in blommor från trädgården och sätta i vaser lite här och där i huset. Ett jobb jag mer än gärna gör!


Väldoftande rosor och vidsträckta fält - ingen dålig kombination!


Inga kommentarer: